Wednesday, August 17, 2011

Tabung Kemanusiaan Somalia

Sebak juga hati melihat kebuluran yang menimpa saudara kita di Somalia. Maka tika ini mereka diuji Allah dan hakikatnya, kita juga sedang diuji Allah. Apa yang kita rasa bila tengok anak-anak kecil yang kurusnya sehingga nampak tulang, dengan ada yang berpenyakit, tak cukup dengan itu ada yang terpaksa mengikat perut dek kelaparan. Bohong aku katakan jika setitis air mata pun gugur.


Bila aku muhasabah diri, Ya Allah, beruntungnya hidup aku di Malaysia. Semiskin-miskin rakyat Malaysia pun belum ada yang mati kebuluran. Di manakah jutawan-jutawan Islam yang mampu beli kereta sehingga berjuta-juta nilainya? Huh! Resah jiwa melihat mereka terpaksa berhadapan kebuluran yang begitu buruk. Jom kita bantu walaupun tidak dapat bagi beribu, tetapi sedikit sumbangan ikhlas sudah memadai. Tak dapat bagi duit, bantulah dengan mengumpulkan dari pihak lain. Semoga kerja kita yang sedikit ini dapat redha Allah swt...ameen

Sumbangan boleh dibuat dalam bentuk tunai atau cek yang boleh dimasukkan ke dalam akaun Global Peace Mission di nombor akaun: 14-023-01-002922-4 (Bank Islam Malaysia Berhad) atau nombor akaun: 5642-2161-1602 (Maybank Berhad).
Sebarang pertanyaan boleh terus menghubungi Sekretariat GPM di talian 03-61883230.

No comments: